בית עמיתים
הזמנה לסדנה הקרובה: טיפול משולב הורה-ילד על הרצף האוטיסטי (פברואר 2021)

מי אנחנו

בית עמיתים הוא מרכז טיפולי רב-מקצועי חברתי ומרכז הדרכה

בית עמיתים הוא מרכז טיפולי בו ניתנת תוכנית התערבות טיפולית הכוללת: ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת, טיפולים רגשיים, טיפול משפחתי, מפגשי הורים, תמיכה במסגרת חינוכית, קבוצות חברתיות לילדים ונוער עם קשיים התפתחותיים מורכבים.

את בית עמיתים מוביל יחד צוות מטפלים עבור המטופלים ובני משפחותיהם, זאת בהתבסס על יידע מקצועי ייחודי וניסיון רב.

בית עמיתים הוא שלוחה של עמותת אותי (לשעבר – העמותה לילדים בסיכון) בצפון הארץ.

בית עמיתים
"כדי שיקום האפשרי, חייבים לנסות בכל עת מחדש את הבלתי אפשרי." (הרמן הסה)

הייחוד שלנו

תוכנית התערבות רב-תחומית בהתאמה ייחודית לכל ילד, והכל תחת קורת גג אחת.

תוכנית התערבות מתואמת בין צוות המטפלים בבית עמיתים, כדי לקדם ביעילות את מטרות הטיפול.

מטרות טיפול יישומיות, מבוססות על ראייה רב-מקצועית בשיתוף ההורים.

טיפול מבוסס גישה התפתחותית אינטגרטיבית*. בהתאם לכך, מטרות הטיפול מכוונות לקדם את ההשתתפות והפוטנציאל של הילד במסגרת החינוכית בבית ובקהילה.

מגוון טיפולים שנועדו לקדם את המטרות בתוכנית ההתערבות

הטיפולים שאנו מציעים בבית עמיתים: קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, טיפול פסיכולוגי/עו"ס, טיפול משפחתי, מפגשי הורים, תמיכה במסגרת חינוכית, קבוצות חברתיות. שילוב הטיפולים הוא המסייע להשגת מטרות הטיפול.

צוות מטפלים עם הכשרה ממוקדת בתחום, העובד בתאום מרבי.

מטפלים מומחים בעבודתם, עם ארגז כלים רחב המבוסס על גוף ידע מקצועי ייחודי, בעלי ניסיון רב בעבודה עם ילדים בגילאים צעירים, ילדי בית ספר ומתבגרים.

מעטפת מקצועית מותאמת לכל משפחה

מיטב אנשי הצוות של המרכז משלבים כוחות להתמודד עם אתגרים ולקדם את ילדכם. מטפל מהצוות שמרכז ומתאם את תוכנית ההתערבות יחד עם ההורים בבית עמיתים ומחוצה לה.

מעורבות בכל סביבות ההשתתפות של הילד ומשפחתו

שיתוף פעולה בין כל המעורבים בטיפול בילד על מנת לקדם מצבים שבהם הילד במיטבו.

קהל היעד שלנו

ילדים ונוער עם מגוון צרכים מיוחדים אשר נדרשת עבורם תוכנית התערבות מקיפה הנתמכת על ידי צוות רב-מקצועי.

ילדים, אשר לטיפול בהם יש חשיבות לשיתוף פעולה בין הצוות של בית עמיתים לצוות במסגרת החינוכית, על מנת לקדם אותם.

החזון שלנו

מסע בנבכי השונות
ממרחק שנות אור - לקרן אור

שייכות ושילוב

השאיפה לשייכות ושילוב מאפשרת לילדים למצות את הפוטנציאל שלהם. בכוחות משולבים נגיע לתנועה וצמיחה.

תקווה ואופטימיות

בהתמודדות עם אתגרים הדורשים כוחות ומשאבים רבים לאורך זמן, תקווה היא הרוח במפרשים.

תמונת עתיד

לצד המאמצים שאתם משקיעים כאן ועכשיו, תמונת העתיד שלכם היא המגדלור שאליו כולנו, האנשים שאתכם במסע, מכוונים אליו.

חווית זהות המתבססת על מסוגלות ויכולת

הזהות של הילדים מתעצבת מתוך תחושת מסוגלות והמיומנויות שעומדות לרשותם. אבחנה וקשיים אינם מגדירים את הזהות של הילדים, אלא מי שהם.

בבית עמיתים תקבלו:

  • תהליך קליטה שמטרתו בניית תוכנית התערבות מקצועית מעמיקה ודרכים לקידומה.
    התהליך כולל פגישת הורים ראשונית להיכרות הילד ומשפחתו מנקודת מבטם של ההורים, פגישת היכרות של המטפלים עם הילד ופגישה נוספת מסכמת עם ההורים.
  • בניית תוכנית התערבות בשיתוף ההורים. שבמוקד שלה מטרות יישומיות המותאמות עבור ילדכם לצד הבנה מעמיקה של האתגרים אתם הוא מתמודד.
  • תוכנית התערבות שכולה תחת קורת גג אחת. אפשרות לטיפולים מוצמדים בתוכנית ההתערבות.
  • מעקב יעדים אל מול מטרות הטיפול שהוגדרו פעמיים בשנה ועדכון תוכנית ההתערבות בהתאם.
  • איש צוות בתפקיד רכז הטיפול המסייע להורים בתאום הטיפול בבית עמיתים ובבניית רשת תמיכה טיפולית חינוכית מחוץ לבית עמיתים.
  • פגישות הורים רציפות כחלק מתוכנית ההתערבות .
  • תמיכה שגרתית במסגרת החינוכית בתאום ואינטגרציה עם מערכת החינוך והקהילה.
  • מגוון טיפולים פרטניים ע"י צוות רב מקצועי קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, טיפול פסיכולוגי, טיפול משפחתי
  • קבוצות חברתיות לקידום מיומנויות חברתיות מותאמות לגיל ורמת תפקוד במגוון גילאים.
  • תמיכה בתהליכי סנגור עצמי, קידום מיומנויות ייחודיות ותחושת מסוגלות עצמית.
  • טיפול בקשיים בעיבוד מידע חושי וויסות חושי.
  • התייעצות בנושא בחירת מסגרת טיפולית מתאימה ומסגרת חינוכית.
  • התייעצות בנושא זכויות של ילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי.

למה כדאי לפנות אלינו?

כי...

צוות המטפלים שלנו

קלינאיות תקשורת

מרפאות בעיסוק

פסיכולוגים

עובדות סוציאליות

מה מייחד את הצוות שלנו

עם מי אנחנו עובדים בשיתוף פעולה

ד"ר אילת אביטל מגן, פסיכיאטרית בכירה, מנהלת שירות ההפרעות על רצף האוטיזם במרכז. מומחים בתחום האוטיזם במתי"א עפולה, מגידו, נוף הגליל, עמקים. עובדים סוציאליים ברשויות המקומיות. מנהלות בתי ספר, מחנכות, גננות, צוות טיפולי במסגרות חינוכיות.

הגישה הטיפולית בבית עמיתים

* גישה התפתחותית אינטגרטיבית
גישה אינטגרטיבית, מכוונת את הטיפול לסביבות חייו של הילד. היא מעודדת את עולמו הפנימי של הילד בעזרת דרישות המציאות כפי שבאות לידי ביטוי בסביבות אלה.

על פי הגישה האינטגרטיבית תנועה התפתחותית נוצרת מהמפגש בין עולמו הפנימי של הילד לבין דרישות המציאות החיצונית אותה הוא פוגש.

גישה זו מסייעת לילד לפתח תשתית משאבים התפתחותיים ומניעה את כוחותיו מתוך עולמו הפנימי בתהליך של קשר משמעותי והדדיות. הגישה מעודדת את הילד להתארגן בסביבה שיש בה דרישות מציאות ותומכת בו לעמוד בדרישות אלה באמצעות פיתוח מיומנויות מתאימות.

בתוכנית התערבות על פי גישה אינטגרטיבית, תחילה יש להגדיר את מטרות הטיפול על פי צרכי התפקוד שלו בסביבות ההשתתפות של הילד. לאחר מכן יש לבחון אילו תחומי טיפול יתמכו בהשגת מטרות הטיפול במשותף, כאשר כל תחום טיפול סקטוריאלי תומך במקביל אליו בהשגרת המטרות.

** גישה אקולוגית (ברונפנברנר)
מתארת את הילד המתפתח בסביבה שהיא למעשה רשת של מערכות התלויות זו בזו ומשפיעות זו על זו. הגישה מרחיבה את התייחסותנו לגורמים המעצבים את התפתחותם של ילדים.

יצירת קשר

בית עמיתים מלווה את ההורים במסע שלהם עם ילדם, מאיר את הדרך ומסייע לה להיות אפשרית ומלאת תקווה.