שימוש בטכנולוגיה לתקשורת ולמידה: מהפכת האייפד
כמה זמן לוקח להכין לוח תקשורת ב-Low Tech? וב-High Tech? אחד השינויים הבולטים שחלו במהלך השנים האחרונות, הוא הופעתו של האייפד בשנת 2010. האייפד מהווה סמל למהפכה הקשורה, בין השאר, לשינוי שחל באופן השימוש בטכנולוגיה לצורך תקשורת, משחק ולמידה.
לצד הקלות והנוחות שהאייפד מביא עמו, הוא מעלה גם דילמות לגבי אופן השימוש בו כאמצעי מלווה אינטראקציה בין אישית ולהתפתחות תקשורתית ושפתית, המדמה שלבי התפתחות טיפוסית. דוגמה לחשיבותה של אינטראקציה אנושית בתהליך רכישת השפה ניתן למצוא בהרצאתה של פרופ' פטרישיה קוהל:
קלינאי התקשורת בעמותה מפתחים מערכי תת"ח ברמות שונות ונדרשים למיומנות מקצועית רבה, על מנת לשלב בין הידע הנצבר בספרות לגבי התפתחות, גישות התערבות ומחקר בתחום האוטיזם, לבין השימוש בטכנולוגיה העומדת לרשותנו כיום, באופן אשר יקדם את התפתחותם התקשורתית והשפתית של הילדים המטופלים במסגרות השונות ויאפשר להם לחוש שייכים ושותפים כפי שיבחרו.
פזית גור
מנהלת סקטור קלינאות תקשורת
פוסטים נוספים
דו"ח מעקב פברואר 2024 – התמודדות עם פערי כוח אדם במקצועות הבריאות
בחודשים האחרונים ליוותה עמותת "אותי" פרוייקט של המרכז להעצמת האזרח שבדו"ח מוניטור בדק את מידת יישומה של החלטת ממשלה שנועדה לטפל בפערי כוח האדם במקצועות הבריאות. סנונית מהדו"ח מתפרסמת היום בכתבה בגלובס.
סיכום שנת 2023 בצל המלחמה
המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר החלה זמן קצר מאוד לאחר תחילת שנת הלימודים. בשנת שגרה, זהו זמן המוקדש בדרך כלל להכרת הילדים ולהכנת תוכניות עבודה שנתיות. המלחמה העמידה אותנו בפני אתגרים שלא ידענו...
איך נעזור לילדים המאובחנים עם אוטיזם להפעיל את מנגנון הויסות הרגשי
כדי להתמודד עם רגשות משתנים, לא יציבים, שיכולים להיות חזקים ולהקשות עלינו, כולנו משתמשים במנגנון מורכב שנקרא "ויסות רגשי". המנגנון של ויסות רגשי מאפשר לנו לאזן את הרגשות שלנו ולהפחית רגשות עוצמתיים...